پلی آمیدها را بشناسید! خرید، کاربردها و قیمت پلی آمید

پلی آمید سهم بزرگی از پیشرفت صنعت را شامل می‌شود. برای اثبات این جمله کافی است نگاه اجمالی به اطراف خود بیندازید. از فرش و موکت زیر پای شما تا لوله، شلنگ، کابل‌های نوری و حتی برخی قطعات خودرو با polyAmid ساخته شده اند. از طرفی هزینه مقرون به صرفه‌ای پلیمرها، آنها را به گزینه‌ی خوبی برای راه اندازی کسب‌و کار با درآمد عالی و سرمایه کم تبدیل کرده است.

در این مقاله نسبأ کوتاه سعی شده هر آنچه لازم است در مورد پلی آمید بیان شود. برای آشنایی و شروع کار با آن و یا قیمت و انواعش با وبسایت رسمی وثیق پترو پلیمر همراه باشید. همچنین مقایسه‌های انواع آمیدها با هم و همچنین بیان تفاوت‌هایش با پلی پروپیلن، به صنعتگران راهنمایی برای خرید پلی آمید خواهد داد.

 

پلی آمید چیست؟

پلی آمید چیست در ادامه مقاله پلیمر چیست بیان می‌شود. polyAmid گونه‌ای از پلیمرهای پرکاربرد و شناخه شده است که مونومرهای آن مواد آمید می‌باشد. این مواد نیز مانند پلیمرها هم به صورت طبیعی و هم به صورت مصنوعی و صنعتی وجود دارند. پروتئین‌ها نمونه‌ای از نوع طبیعی هستند که محصولاتی مانند پشم و ابریشم را به ارمغان میاورند. حالت صنعتی آن نیز معمولاً از طریق روش پلیمریزاسیون و در پتروشیمی‌ها تولید می‌شوند.

 

بررسی علمی ساختار پلی آمید

 

2 نظر

    • درود
      به طور حتم کیفیت مواد نو با مواد ریسایکل قابل مقایسه نیست اما مسئله اینه که محصول نهایی شما لازمه که از کیفیت مواد نو برخوردار باشه یا نه؟
      برای توجیح بهتر به طور مثال، در تولید قطعات خودرو توقع ما مقاومت در برابر حرارت بالاست پس بهتره پلیمر مواد نو استفاده بشه از طرفی هرچند سپر خودرو با مواد پلیمر نو هم قابل تولیده اما توقع ما از سپر خودرو مقاومت در برابر ضربه و رنگ‌پذیر هست که با انتخاب پلیمر ریسایکل با کیفیت بالا قابل دستیابی هست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.