آغاز تولید مجدد مواد اولیه پلیمر، استایرن مونومر و اتیل

مدیر عامل پتروشیمی پارس پیش‌تر در مورد راه اندازی واحدهای اتیل بنزین و استایرن مونومر از 30 آذر خبر داده بود.

از صبح روز دوم دی ماه سال 1401، واحد استایرن مونومر در پتروشیمی پارس مجدد آغاز شد. بنابر اخبار، تولید تجاری و با ظرفیت ۱۰۰ درصدی روزانه یک‌هزار و ۷۸۰ هزار تن «استارین منومر» در پتروشیمی پارس از سر گرفته شد. منبع پیام یعنی رسانه خبر طلایی اینچنین می‌نویسد.

 

به گزارش خبرطلایی به نقل از روابط عمومی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مسعود حسنی درباره آخرین وضعیت راه اندازی واحد اتیل بنزن پتروشیمی پارس، گفت: تعمیرات اساسی این واحد با مشارکت شرکت های دانش بنیان ایرانی و کارشناسان پتروشیمی پارس آغاز شده است. وی افزود: تاکنون ساخت بیش از ۱۲ هزار تیوپ به پایان رسیده و همزمان عملیات ساخت، نوسازی و بازسازی مبدل ها در عسلویه، ماهشهر، اصفهان و اراک توسط سازندگان ایرانی مراحل پایانی را پشت سرمی گذارد.

 

 

استایرن مونومر و اتیل بنزین چیست؟

استایرن مونومر یک ترکیب آلی است که حالت مایع روغنی دارد. این مایع بی‌رنگ یکی از مشتقات بنزین می‌باشد و ماده اولیه بعضی از پلیمرها است. پلیمر پلی‌استایرن و برخی از کوپلیمرهای دیگر، از جمله کاربردهای استایرن است. به عبارت دیگر، همین‌طور که در نام آن پیداست، استایرن در واقع منومری برای پلیمریزاسیون مواد اولیه پلاستیک می‌باشد.

اتیلن بنزین نیز مواده اولیه برای تولید استایرن مونومر است که با واکنش فریدل- کرافتس بین بنزن و اتیلن تولید می‌شود.

 

 

مسعود حسنی، مدیر عامل پتروشیمی پارس، اطلاع داد که صنایع پروشیمی خلیج فارس اقدام به خرید سه محموله استایرن مونومر و واردات آنها کرده است تا عرضه و تقاضا را در بازار مدیریت کند. لازم به ذکر است که یکی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت پلیمر، نسبت میزان عرضه و تقاضا است. جهت اطلاع بیشتر در مورد این عوامل و پیشگویی قیمت مواد اولیه پلاستیک به صفحه جدول امروز قیمت پلیمر مراجعه کنید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.